Artikelen

Artikelen of verhalen laten schrijven voor het magazine, personeelsblad of andere publicatie van jouw bedrijf of organisatie? Met oog voor jouw doelgroep en in rake bewoordingen schrijf ik artikelen die inspireren en aanzetten tot actie. Met resultaat.

Met mijn opgebouwde expertise en jarenlange ervaring heb ik vele succesvolle schrijfprojecten uitgevoerd voor onder andere de Verenigde Naties, de BBC, Amnesty International, de Consumentenbond, het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Marriott en Facebook.

Klanten bereiken

Verhalen zijn onmisbaar in de marketingstrategie van bedrijven. Ook veel organisaties maken gebruik van artikelen om hun doelgroep te bereiken, bijvoorbeeld via een magazine. 

Door regelmatig een artikel te delen, vergroot je jouw zichtbaarheid, zet je jezelf neer als expert en laat je aan je doelgroep of (potentiële) klanten zien waar je mee bezig bent. Hierdoor kun je contacten opbouwen en versterken. Je kunt je doelgroep informeren over interessante nieuwe ontwikkelingen, medewerkers aantrekken en behouden en uiteindelijk je omzet vergroten.

Maandelijks artikel

Wil je regelmatig boeiende artikel kunnen sturen aan je klanten of medewerkers of op sociale media plaatsen om je doelgroep te bereiken? Even bellen om de mogelijkheden te bespreken, zoals de frequentie, het thema, het type artikel, de interviewkandidaten?

Welk type artikelen laten schrijven?

Je kunt verschillende soorten artikelen laten schrijven door mij, afhankelijk van de doelstelling van jouw bedrijf of organisatie. 

Interview laten schrijven

In een persoonlijk interview staan de meningen, gevoelens en ideeën van de geïnterviewde centraal. Zo leer je iemand goed kennen. Dat kan in een diepte-interview van meerdere pagina’s voor in een krant of tijdschrift of in een korter artikel in een personeelsblad of op een website. Het interview kan natuurlijk ook minder persoonlijk zijn en over een specifiek onderwerp gaan. 

thessa lageman artikelen laten schrijven

Een achtergrondartikel gaat meer de diepte in dan een nieuwsartikel. Er is meer ruimte voor details, informatie, sfeer en citaten. Bij een reportage beschrijft de auteur een plek en wat daar gebeurt. Hoewel dit soort artikelen vooral in journalistieke media staan, maken ook organisaties en bedrijven gebruik van dit genre, bijvoorbeeld bij verslagen van evenementen. 

teksten laten herschrijven

Content marketing-verhalen staan in (online) magazines of op websites van bedrijven, maar prijzen niet rechtstreeks een product of dienst aan. In deze artikelen staat meestal interessante of nuttige informatie, zodat je een positieve associatie met een merk krijgt. Vaak komen niet alleen medewerkers, maar ook externe experts aan het woord.  

artikelen laten schrijven thessa lageman

De meeste bedrijven en organisaties hebben regelmatig nieuws dat interessant is voor hun doelgroep, collega’s, of een breder publiek. Bijvoorbeeld de resultaten van een onderzoek, een nieuw product, een interessante ontwikkeling, aankomend evenement of gewoon wat leuks waar een collega mee bezig is. Een nieuwsbericht kan gepubliceerd worden in een nieuwsbrief, op de website, in een persbericht, maar ook in een magazine, bijvoorbeeld in een personeelsblad. 

Journalistieke achtergrond

Je medewerkers, klanten, wetenschappers en andere experts, deelnemers aan evenementen en mensen op straat: ik interview allerlei mensen. Ik spreek ze online, telefonisch, op kantoor, bij ze thuis, binnen of buiten. 

Ik bereid ik me altijd goed voor op de interviews door me in te lezen in jouw bedrijf of organisatie, het onderwerp en de interviewkandidaat. Vervolgens schrijf ik een verhaal met een goede structuur dat lekker leestBij dit alles helpt mijn journalistieke achtergrond en ervaring. 

WAT ZEGGEN KLANTEN